1.
als ge 1 kant van een diff afremt gaat de andere kant rapper draaien:
[sprocket]==[rem]==[diff]==[rem]==[sprocket]
Remmen op linker rem --> linker rups vertraagt --> rechter ga sneller --> ding draait links. Compleet afremmen van een rups doet andere rups op dubbele snelheid draaien dus ook vrij korte draaicirkel. Extra koppelingen gaan ni helpen bij diff want als ge 1 rups ontkoppeld gaat die drijfas daar gewoon van op 2x speed draaien en de rups waar nog tractie op zit ga stoppen... (diff == path of least resistance)
Das dus bij enkeldiff systeem en veruit het simpelste en meest stevige (geen riemen enzo die opbranden)
als ge nog een diff erbij hangt, via tandwielen en waar 1 kant me setje tandwielen in tegengestelde richting draait. Als drijfas van stuurdiff dan niet draait maakt het ding nen neutralen turn (ene kant vooruit, andere achteruit, beton openscheuren), denk ik... is iig ongeveer wa moderne tanks gebruiken, maar tering ingewikkeld om te maken dus stel voor da we bij het remding blijven
2.
Tis ni omda het rap kan da het rap moet gaan, maar de mogelijkheid hebben lijkt mij bien, stel da er ooit eens ne grote scenario game komt en we onzen tank daarvoor kunnen gebruiken. Kzou em zowa de grootte van nen auto houden, zoda er minstens 2 man in kan en em ook op zo nen autotrailer geraakt (gelijk waar da alle polen mee rondrijden) in case we die ergens anders willen gebruiken... bijv in den bos in serskamp ofzo

Alternator is idd ne must, voor te kunnen zien enzo (met camera's vanbuiten en lcdkes vanbinnen...) kunnen dan ook nightvision hebben (gewoon van die IR bewakingcamera's me IR leds, en dan extra IR schijnwerpers maken (gloeilamp me 3x congo blue filter en 1x primary red erop, volledig zwart voor menselijk oog maar doorzichtig voor IR, gloeilampen geven pokke veel IR dus kunt ge een voetbalveld mee uitlichten))
Qua techniek is het eigenlijk gewoon de hele drivetrain van nen FWD auto (dus motor en brol, koppeling, boite, vooras en remmen, da zit quasi allemaal vooraan onder elkaar behalve boite dan dus is wel compact te houden) derin lepelen en sprockets koppelen aan de assen (sprockets kunnen we maken van velgen me wa vierkante stukken ijzer op gelast voor in track te haken, dus is ook vrij simpel) en dan gewoon remmen afzonderlijk zien aan te sturen en we zijn er qua drivetrain. Een verbeterde koeling van't diff zou handig zijn want da ding ga wel wa moeten verdragen (maarja life daarvan is gemakkelijk paar 100k km dus als we da 100 keer sneller verslijten ist ook nog altijd dik ok)
Dus, motor en stuff uit auto halen en frame rond lassen (of gewoon heel stuk uit auto slijpen...), dan frame rond da motorframe lassen, dan suspensie en dan tracks maken (met staalkabel en U profielen en rubberen of houten blokken (minder belasting op transmissie als ge opt straat rijdt, goedkoper maar rapper versleten) erin gelijk ripsaw)
te zien hier:
http://www.howeandhowe.com/ripics/Rip-p ... -11web.jpghttp://www.howeandhowe.com/ripics/Rip-p ... 1webHQ.jpgda ding is vet geil
hun setup is compleet zelfde als ik hier beschrijf, ook sturen met diff en remmen en ze gebruiken ook gewone velgen als drive sprockets
3.
Kunnen we doen ja, moet dan wel een serieus ding al zijn voor tank in te krijgen, die betonplaten kunde meestal gratis krijgen op 2dehands.be als ge ze zelf gaat halen... of een manier vinden om de container te verplaatsen en er een poort in te krijgen